tisdag 5 maj 2009

Billigt med trä

Nu har jag fått svar på offerten och det trä som jag behöver till vårt förråd kommer kosta under 4000 kr (eller näst intill exakt om jag räknar med brädorna till bordet). Sen tillkommer det naturligtvis färg och lite saker på insidan men jag tror att det hamnar under 6000 kr totalt då jag har en del gratis material sen tidigare. Jag har sett oisolerade förråd i samma storlek som kostar över 10.000 kr så än så länge känns det prisvärt. Vårt förråd blir isolerat samtidigt som den får en stabilare konstruktion.

Det är väl som med matlagning, det blir billigare om du använder råvaror. Skälet till att jag får det så billigt är även att jag har 10% rabatt på redan billiga priser då jag köper det genom en kompis. Nu får vi hoppas att lagen om jävlighet inte slår till med sin renoveringsformel: ((Uträknad summa)*1,25)*2 dvs. Ta det du räknat ut och lägg på en fjärdedel. När du fått den summan så multiplicerar du den med två och får den slutgiltliga kostnaden för bygget.

1 kommentar:

Auri sacra fames sa...

Formeln börjar redan verka, måste nog köpa en del spik då jag inte har allt som krävs...