lördag 18 december 2010

Från second hand till Jysk

Förra veckan så bestämde jag och min sambo för att möblera om lite. Efter en natt med flytt av möbler så åkte vi till Jysk där hon spanat in en serie med möbler. Vårt hem har varit möblerat med sparsamhet i fokus och vi har inte gjort några större förändringar sedan vi flyttade in i slutet av 2008.

En dag när en vän till mig var på besök så berättade han att han köpt en ny soffa. Då räknade jag upp priset på vår möblering och det visade sig att vi möblerat för mindre pengar än hans soffa kostat (när vi räknade bort vårt sovrum).

Nu blev det åter igen en ganska sparsam möblering men det har blivit mycket mer trivsamt trots att det återstår en resa till tippen och en del iordningställande. En skänk, en byrå, en tv-möbel och ett nytt vitrinskåp. Allting med 50% rabatt förutom skänken där vi fick 30% extra rabatt efter att hälften dragits bort (var en repa som vi kan leva med).

Vi missade en del av rabatten till en början men då det blev rea precis efter att vi handlat så utnyttjade vi Jysk´s prisgaranti och fick den i efterhand. Vår nya möblering kostade 4650 kr och jag har inte betalat en krona, verkligen skönt att åter igen ha två inkomster till familjen. I ett svagt ögonblick efter att min sambo betalat alla möblerna så lovade jag henne att även vi ska byta till en plattare modell än vår tjock-TV som min sambos föräldrar gett oss. Jag får se vad mellandagsrean har att bjuda på och trots att det tar emot så får jag stå vid mitt ord och köpa en ny dumburk till vår nya tv-bänk.

Inga kommentarer: