torsdag 5 februari 2009

Work for food

Ikväll ska vi hälsa på min sambos mormor då hon behöver hjälp med att få ordning på ett mappsystem för hennes bilder. Hon brukar även ha ett par överraskningsproblem som hon fått på sin dator sen föregående besök. Trots att jag inte är den som kan mest om datorer i hennes närhet så brukar jag ställa upp utan någon längre väntetid. Antagligen därför jag får frågan om att hjälpa till. Hittills har jag lyckats lösa allt iaf och har jag bara tid över att stanna så belönas jag alltid med mat eller fika.

Det finns flera gratisprogram till datorer som är väldigt bra. Ett som jag är väldigt nöjd med är webbläsaren Mozilla Firefox som, efter vad jag läst, är både säkrare och snabbare än Internet Explorer. Efter att installerat detta så fick iaf jag mindre datorrelaterade problem. Du hittar den här: Mozilla Firefox

Inga kommentarer: