onsdag 11 mars 2009

En långsiktig portfölj

Det mycket spekulation kring hur börsen kommer gå i år. Likt en fotbollsmatch så finns det anhängare av båda sidorna som tror att de förutspått hur det kommer att gå och en del garderar även upp med ett kryss (0%).

Med tanke på min aktieportfölj så får dagens kurser gärna ligga kvar på samma eller lägre nivåer än dagskurserna ett bra tag framöver. Jag håller för närvarande bara på med långsiktigt sparande och när det gäller långsiktigt sparande så lyssnar jag på Warren.

"Om man köper en bred aktieportfölj kommer du att tjäna pengar på 10 eller 20 års sikt. Jag har ingen aning om hur läget kommer att vara om 10 månader, men det spelar faktiskt ingen roll", säger Buffett.

Det är min aktieportfölj jag skriver om här och tittar jag utanför den så vill jag att det med rask takt ska bli bättre för att bland annat dämpa den höga arbetslösheten och den psykiska stress som den innebär för många.

Inga kommentarer: