måndag 16 mars 2009

Passiv start

Då har aktie-sm startat och jag började med att vara helt passiv. Även om det var en del av min plan så ångrar jag mig nu efter att jag läst genom reglerna ordentligt. Jag missade att det gick att ha fler depåer och då hade jag kunnat handlat i en med en lite positivare framtidstro på de närmaste veckorna.

Nu har jag iaf startat och döpt alla depåer jag får ha. Namnen blev:
1 A.S.Fs depå (Min grundtaktik)
2 Voltaren (Denna depå kommer antagligen falla tungt)
3 Marknadsdöd (Stabila aktier som förhoppningsvis klarar ett fall bättre än andra)
4 Utan eftertanke (Som det låter)
5 Måltjuven (Den som rycker ett par dagar innan tävlingens slut)

Jag inser att det kommer ta ganska mycket tid om jag ska hålla taktiken i varje depå. Antagligen kommer fokus flyttas till den depå som går bäst efter ett tag.

Inga kommentarer: