fredag 3 april 2009

En gräns och en synd

Nu har OMX gått över 5% och då hade jag tänkt sälja lite fonder och flytta över pengarna till Aktiedirekt enligt tidigare plan. Jag glömde att ta med min bankdosa men jag har ringt min sambo som ska ta med den in till mitt jobb. Tanken var ändå att vänta till de officiella arbetslössiffrorna kommer från USA och se hur de påverkar kurserna. Synd att det tar så lång tid att genomföra en försäljning då risken finns att det hinner rasa innan den är genomförd.

På Aktiedirekt har jag hela tiden haft tanken att jag ska köpa för att äga. Idag syndade jag mot denna taktik och sålde 31 stycken av mina aktier i Nobia (110 st kvar). Anskaffningsvärde 16,43, Pris 20,30 Förändring + 23,55%.

Skälet till synden var främst riskspridning då Nobia var det största innehavet i min portfölj.

Inga kommentarer: