söndag 9 augusti 2009

Glass, glass, glass i stora,,,

Idag ska vi prova något som vi faktiskt aldrig gjort tidigare. Vi ska laga mat för en hel vecka på en dag. Maten ska frysas in i lunchlådor som vi kan plocka fram dagligen. Det enda som behöver göras är att koka lite pasta eller liknande till rätterna. Detta är något jag tror kommer öka effektiviteten i veckan då det är jobbstart imorgon och kvällarna ska läggas på förrådsbygget. Förutom att det blir smidigare så kommer vi även att ha lättare att hålla ordning vilket är bra då jag får besök av en hög med klasskompisar sen högskoletiden till helgen.

För att kunna reda ut antalet matlådor så handlade vi även ett par nya på ÖB. Jag tycker att det är viktigt att alltid ha pengar över till att kunna minska sina kostnader. Det är helt enkelt ett måste om det ska bli lättare och lättare att spara.

Min sambo vet hur jag tänker och nu tycker hon att jag ska köpa hem en glassmaskin så att vi kan göra egen glass och sorbet. Jag tror inte jag känner någon som har en glassmaskin eller så har jag bara inte sett när de används. Detta gör mig lite skeptisk till om den används mer än ett par gånger hos oss. Tycker att det är många saker som köps och som bara används ett par gånger innan de börjar samla damm. Någon som äger en glassmaskin och kan hjälpa mig med inköpsbeslutet?

Inga kommentarer: