fredag 14 augusti 2009

Har marknaden rätt?

Igår fick jag en present av en kompis. Inte för något speciellt mer än att han tyckte den passade mig och att den hade en given plats i vårt boende. Denna klockrena presenten passar även för att beskriva min bloggaktivitet närmaste dagarna.

Ibland finns det gott om tid till att skriva men ibland finns det andra saker som måste göras. Bättre blir det inte heller förrän på måndag då jag får besök av några tidigare klasskompisar sen högskoletiden i helgen.

Något riktigt positivt är att jag har haft enormt mycket att göra på jobbet denna vecka. Många företag i regionen där jag bor börjar se ljusningar men ingen vågar ta ut något i förskott då det är svårt att se hur det blir i ett längre tidsperspektiv.

Kan det vara en reaktion på semestern? Att de flesta företag helt enkelt väntade med att beställa material/tjänster innan semestern var slut vilket gör att många upplever en tillfällig ordertopp nu? Aktiemarknaden brukar alltid ligga före dvs. att kurserna stiger innan det vänder ute hos företagen. Kan det vara så att marknaden har rätt denna gång?

har marknaden rätt

Inga kommentarer: