måndag 17 augusti 2009

Otursvåg

Ibland så känns det som att allt oturligt kommer på en gång. I helgen lyckades jag tappa en deodorant på vårt handfat i badrummet vilket resulterade i att det lossnade en stor bit. Jag har limmat dit den men jag undrar om jag kommer hittta något sätt att laga den så att det inte syns. (Tips mottages gärna!!!)

Det var även ganska stark vind innan helgen och en fönsterruta som vi har haft ståendes mot husvagnen för att få lite växthuseffekt på tomatplantorna hade blåst ner och gått sönder.

På söndagen skulle vi slå på TV.n och den började blinka. Jag kände igen felmedelandet från år 1998 när jag köpte den och den första som skickades slocknade efter 3 timmar. Denna gång lyckades vi få igång den efter en stund och även om den fungerar så är det nog inte länge kvar innan den lägger av för gott.

Just nu sparar jag till så mycket saker att det knappt finns utrymme för mer. Ger vår TV upp så måste den prioriteras bort från inköpslistan då det finns så mycket mer som är viktigare. Det som är positivt är att det är just vår TV som håller på att ge upp.

Vår TV ger oss löpande kostnader genom ett Boxerabbonemang samt genom TV-licens. Om vi inte har någon tv så kan vi säga upp båda och kunna spara 357 kr/månad till ett nyköp (184 kr/månad, Tv-licens 173/månad). Sen tar det väl ett tag och bli fri från allt tack vare uppsägningstider. Från den dagen vi blivit av med våra abbonemang så kan vi iaf spara ihop 4284 kr på ett år vilket skulle räcka till en 32 tums LCD TV.

Även om jag inte tittar så mycket på dumburken så tar den ändå ett par timmar per vecka. Ett år utan TV, det hade nog blivit det mest effektiva året i mitt liv! Undrar vad min sambo hade sagt om det? Alternativet är en bättre begagnad Tjock-TV vilket går att hitta väldigt billigt.

Inga kommentarer: