torsdag 1 oktober 2009

Klipp till bensinkostnaden

Nu är det snart fyra månader sen jag klippte mig och min personliga smärtgräns för långt hår har passerats. Som jag skrivit tidigare så ska jag prova att klippa mig på ett nytt ställe då tidigare frisör är dyrast i staden. Jag ska beställa en klipptid imorgon trots att jag inte gjort någon prisjämförelse än. Billigare blir det bara jag väljer ett nytt ställe och nu är håret nästan en trafikfara. Billigast hade varit att raka huvudet men det har jag provat och jag behåller mitt hår så länge det inte dyker upp synbara luckor i hårfästet.

Det finns mycket att spara på saker som ändå kan kännas nödvändiga. Vi har t.ex. bara en bil och vi känner att livet på landet skulle bli ganska jobbigt utan vårt bilägande. Det är stor skillnad på bil och bil och det går även att minska kostnaderna genom att inte använda den mer än nödvändigt, planera och snålbilsköra.

Inga kommentarer: