Nu börjar SEB krångla med min överföring av tjänstepensionspengar till Nordnet. Jag är inte förvånad med tanke på hur mycket de kommer på att förlora i varje kund som lämnar och särskilt på oss som har långt kvar till pension. Fördelen för mig är att tjänstepensionen är den enda tjänst som företaget jag jobbar på har hos SEB. Hade företagslånet legat hos samma bank så hade det inte förvånat mig om det hade lagts in lite räntetaktik för att övertyga ägaren om att inte medverka i en flytt.
Ur brevet jag fick från SEB idag:
Eftersom uppdraget i detta fall är undertecknat före det att vår offert är utskickad kan vi inte genomföra flytten.
Vi skickar därför tillbaka en kopia på uppdraget och ber Er komplettera med underskrift och datum och skicka tillbaka i bifogat svarskuvert.
Jag har inte sett någon offert och nu blir det krångel för att jag hann skicka in mitt flyttuppdrag innan?
Tillsammans med detta får jag en kopia på uppdraget om flytt till Nordnet. Tror Ni att det bara är att skriva på igen (och isf vart på dokumentet, raden där jag skrev på från början är redan fullskriven med min namnteckning)?
Är offerten de skriver om adresserad till mig eller till företaget? Om jag skriver på idag och postar så kanske jag hinner före offerten ännu en gång. Imorgon ringer jag till SEB och frågar hur de vill ha det så att jag kan få flytten avklarad.
Ur brevet jag fick från SEB idag:
Eftersom uppdraget i detta fall är undertecknat före det att vår offert är utskickad kan vi inte genomföra flytten.
Vi skickar därför tillbaka en kopia på uppdraget och ber Er komplettera med underskrift och datum och skicka tillbaka i bifogat svarskuvert.
Jag har inte sett någon offert och nu blir det krångel för att jag hann skicka in mitt flyttuppdrag innan?
Tillsammans med detta får jag en kopia på uppdraget om flytt till Nordnet. Tror Ni att det bara är att skriva på igen (och isf vart på dokumentet, raden där jag skrev på från början är redan fullskriven med min namnteckning)?
Är offerten de skriver om adresserad till mig eller till företaget? Om jag skriver på idag och postar så kanske jag hinner före offerten ännu en gång. Imorgon ringer jag till SEB och frågar hur de vill ha det så att jag kan få flytten avklarad.
1 kommentar:
Jag ringde till kundtjänsten och damen jag pratade med verkade inte hört om eller sett ett liknande dokument.
Efter högläsning så sa hon att det bara var att skriva på någonstans och skicka tillbaka. Jag bifogade även en kopia på instruktionerna jag fick och skrev att jag gjort allt enligt önskemål efter telefonkontakt med deras kundtjänst.
Nu hoppas jag på att flytten fortskrider på ett smidigt sätt.
Skicka en kommentar