onsdag 4 augusti 2010

Pengar ger likviditet

Trodde inte det var sant när skatteåterbäringen kom in på kontot. Förseningsavgiften som utlovades och som har irriterat mig enda sedan brevet kom var inte avdragen. Kan det vara så att skatteverket haft problem med sin sida och valt att inte debitera mig då jag agerade snabbt efter påminnelsen? Kanske har det blivit något fel eller så kommer kravet senare. Det sistnämnda känns inte som ett säkert kort att chansa på då det borde ställa till med en hel del merarbete att först betala ut och sen kräva in. Jag hoppas och tror att pengarna är mina nu.

Mitt tidigare ägande i Tricorona är nu ett minne blott och aktierna är omvandlade till pengar. Tillsammans med insättningen av skatteåterbäringen (1500 kr, ca 79%, resten till kontot för nybyggnation av hemmet) gör det att mer än 12% av min långsiktiga depå nu består av likvida medel.

Inga kommentarer: