tisdag 24 mars 2009

Aktie/Lotto -SM

En vecka i Aktie-SM och jag har inte ens handlat upp en hel depå än. Att sätta sig direkt efter jobbet och försöka hinna med detta är inte något som jag har ork till. Personligen lägger jag hellre tid på bloggen och min verkliga aktiedepå. Att jag då blir tvungen att bestämma köpen ett halvt dygn innan det går igenom gör att det känns som ett renodlat turspel.

Min förhoppning om att hinna sälja och köpa likt aldrig förr är helt borta. Nu ska jag göra som de som leder och fylla varje depå med en enda aktie. Det är det enda sätt att få den voltalitet som krävs för att ha chans på vinst i denna tävling.

Det som skulle kunna motivera att ha en väl avvägd portfölj inom många brancher på olika listor är att det skulle klara ett ras bättre. Då tror jag det är bättre att lämna en depå orörd och handla på sig efter ett eventuellt ras. Den säkrare uppbyggnaden tar jag till om jag lyckas få en ordentlig uppsving i någon av portföljerna och vill försöka behålla värdet.

Inga kommentarer: