onsdag 11 november 2009

Möjlighet till passiv inkomst

Min sambo har fått ett erbjudande som eventuellt kan leda till en passiv inkomst. Jag har lovat att inte avslöja för mycket men det handlar om att hon ska ta fram ett mönster till en vara. Det tillverkande företaget (de som ställt frågan) är inte så stort men den slutgiltiga försäljaren som säljer till konsumenterna är känd i hela Sverige.

Nu ska det tillverkande företaget godkänna hennes mönster först och sen ska de, om de blir godkända, presenteras för det säljande företaget. Många steg att gå igenom innan det är klart men jag är själv väldigt imponerad över alla de skisser på olika mönster som hon gjort hittills. Hade jag varit slutkonsumenten så hade jag handlat direkt.

Ersättningen har inte diskuterats än men jag skulle kunna tro att det är en fast del och en rörlig beroende på försäljningsresultat. Nu handlar det antagligen inte om så stora pengar då det skulle vara det första designuppdraget för min sambo. Riktigt kul ändå då det kan öppna dörrar inför framtida uppdrag.

Som Ni förstår så är det hon som är familjens konstnär men även jag har ritat lite. Jag har tidigare nämnt att jag borde ha mer bilder på bloggen och nu ritar jag lite till en del av inläggen. Det händer också att jag ritar bilder inför framtida inlägg och de sparar jag på min senaste adress
gratisbild.blogspot.com. (Sedeln jag ritat med mitt självporträtt uppe i vänsterhörnet länkar till sidan)

Lite Adsense gör att det kan ge en passiv inkomst då bilderna är tidlösa och den får ligga kvar år efter år. Antagligen blir det samma sak som med min Ekonomiska Länksamling dvs. att jag blir den främsta användaren men jag tycker det är ganska rogivande att rita lite ibland.

Inga kommentarer: