lördag 27 december 2008

Inköp verktyg

Idag när jag handlade fastnade jag framför verktygshyllan. Det jag letade efter var en bågfil så jag kan såga i metall. Jag måste såga i kåpan som sitter över köksfläkten så den får plats trots vår låga takhöjd.

Jag stod och höll i två olika modeller, en för 100 kr och en för 150 kr. Under tiden som jag provade greppet på bågfilarna så fastnade mina ögon på ett bågfilsblad med ett handtag som ska användas i trånga utrymmen. Då denna endast kostade 22 kr så började jag fundera.

Hur ofta sågar jag i metall? Jag har inte haft behov av en bågfil tidigare. De gånger som jag behövt göra detta så har ju tigersågen eller sticksågen räckt för att täcka mina behov. Samtidigt som vi har platsbrist hemma så kan det vara ett trångt utrymme jag ska såga i nästa gång. Jag köpte naturligtvis den billigaste versionen som får plats i verktygslådan.

Inga kommentarer: