tisdag 17 februari 2009

Enkel matematik

Jag har ett konto på Marginalen med 4% ränta och ett konto på Swedbank med 1,35% ränta. För tillfället har jag bara satt in de pengar som jag sparar för en framtida kris på Marginalen. Detta måste jag ändra på!

På mitt e-sparkonto sparar jag även en del medellång sikt. Jag har bland annat en del av de pengar som vi har undanlagt till en solsemester och starten på mitt nya sparande till en framtida bil. Bilen är något jag sparar till varje månad.

Jag tror det handlar om ca 12 000 kr i dagsläget. Säg att jag inte köper bil eller åker på solsemester i år. Då blir det:
4%-1,35%=2,65%
12000*0,0265=318 kr

Jag ska se över detta ikväll. Kanske är det något konto jag glömt nu som innefattar sparande på medellång sikt. Sen är det bara att föra över!

Inga kommentarer: