onsdag 18 februari 2009

Få km mellan problemen

Min sambos bil vägrade starta igår när jag skulle till jobbet. Hennes mor kom åkande för att rädda situationen med startkablar men inte ens det fungerade. Vi ställde bilen med öppen motorhuv så att solen fick lysa på den under dagen.

Jag lånade en bil på jobbet efter arbetsdagen och åkte hem. Så fort jag kom hem så provade jag att starta bilen och fick igång den. Nu står den i min sambos systers uppvärmda garage. Där får den stå två dygn så att den torkar ur. Antagligen så är det de kalla nätterna tillsammans med fukt som har ställt till det. Detta baserar jag på att solen gjorde att den kom igång. Jag hällde även i lite k-sprit i bensintanken.

På morgonen fick jag skjuts till jobbet av min sambos mor. Hon åkte totalt 7 mil för att hjälpa oss och skjutsa mig. När jag kommer vi kom hem efter att vi lämnat av bilen så ringer hon och erbjuder oss att låna en av dom resten av veckan. Vi berättar att vi ska sätta in bensinpengar åt henne och att vi antagligen klarar oss. Då svarar hon att hon blir ledsen om hon får pengar och att hon gärna vill hjälpa oss.

Nu måste jag se till att smyga på henne pengar för detta utan att hon kopplar ihop det. Vi får se hur jag löser det. Jag tycker iaf att det är fel om det ska kosta pengar att hjälpa oss.

Inga kommentarer: