torsdag 9 april 2009

Fyndhjälp

Jag tycker att jag springer på fynd ganska ofta. Inte bara saker som passar mig själv utan även sådant som jag tror kan passa andra. I veckan hittade jag och min sambo t.ex. ett hus som kanske skulle passa mina föräldrar. Det var väldigt prisvärt med tanke på läget och det låg inte ute hos någon mäklare vilket gör att de skulle kunna slippa budgivning. Jag ringde naturligtvis och informerade om detta.

Själv blir jag alltid glad når någon ringer till mig när de hittat saker som de tror att vi behöver. Min sambos mor ringde i veckan och berättade att hon var på ett överskottslager. Där fanns det gamla militärstegar som kunde sättas ihop så att det blev en lång stege. Varje längd var på 165 cm och kostade 50 kr/st. Vi beställde 3 längder och vi får bitarna i helgen. Kostnaden blir totalt 150 kr för en stege som kan bli nästan 5 meter lång vilket är väldigt billigt.

Inga kommentarer: