onsdag 24 juni 2009

Bättre begagnat

Idag slog jag igång min sambos laptop. Blir inte lika mycket datortid då jag inte är van vid att sitta med en liten dator i mitt knä men det känns som att jag kan vänja mig vid det.

Det första som mötte mig var ett meddelande om att licensen för brandvägg och antivirus tar slut om 5 dagar. Nu har jag laddat ner Antivir (gratis antivirusprogram) och Zonealarm (gratis brandvägg) som är fullgoda alternativ till att förlänga den nuvarande licensen vilket skulle kosta pengar.

Jag skrev tidigare att jag inte tyckte det var dyrt med en ny laptop. Det tycker jag fortfarande inte men jag funderar ändå på att köpa en begagnad. Jag tycker att det hade räckt med datorn jag sitter vid nu om det inte vore för att den saknar tv-utgång. Det och dvd-brännare är något jag verkligen vill ha till datorn jag ska köpa.

Inga kommentarer: