onsdag 19 augusti 2009

Sony ut, Salora in

Min prognos över vår gamla TV.s livslängd var korrekt och strömmen slutade slå runt 19.45 igår kväll. Jag tog upp min idé om att vara utan TV ett år men det tyckte min sambo var en dålig tanke. Hon började att titta på Blocket samt att höra runt bland vänner efter en att låna.

Helt otroligt hur många tjock-tv apparater vi blev erbjudna på kort tid. Tyvärr var de flesta endast på fjorton tum vilket min dåliga syn inte riktigt klarar av. Efter 15 minuter hittade vi en större hos mina föräldrar som de blev riktigt glada över att bli av med.

En TV med tjugosextums bildskärm av märke Salora. Den var med om ett blixtnedslag på 90 talet så det är ett mörkt streck över hela bildskärmen första minuten. Huvudströmbrytaren är fastskruvad så den måste stängas av via strömkabeln och det är glapp i scartuttaget. Helt enkelt en fullgod ersättare till vår gamla SONY tjugoniotummare och sparande till en ny TV kommer inte att prioriteras.

Inga kommentarer: