tisdag 18 augusti 2009

Tiggeri, ett försök att nå ytterligare steg

Vi känner alla till honom men det är få människor som verkligen försöker gå i hans fotspår. Han snålar in på allt och varje kostnad är en stor tragedi. Om den försvinnande summan går upp i kronor istället för ören så börjar han svamla om att gå ut och tigga på gatorna för att överleva.

Tiggeri är något som inte varit särskilt uppskattat i historien. Nu har vi iofs hela organisationer som jobbar med att be om pengar åt de behövande vilket är accepterat. Däremot är det en helt annan sak att tigga utan att egentligen behöva.

Jag har registrerat mig på sidan gratisbio.se i mitt försök att få tag på en gratissak att sälja. Eftersom spelet inte tillåter mig att utnyttja de pengar jag redan förfogar över så kan jag inte använda mig av alla deras erbjudanden och det kommer ta lång tid om jag endast ska besöka sidor som jag är intresserad av och som ger 1 p per gång. Jag vill inte vara med i tävlingarna då det enligt villkoren ger olika företag rätt till att ringa upp mig vilket är något jag inte har tid eller ork med.

Om jag skulle vilja så hade jag kunnat skriva ett enskilt inlägg om sidan. Då hade jag fått poäng efter hur välbesökt sida jag har samt efter inläggets kvalité och hur väl jag skriver om tjänsten. Det hade känts som att jag hade sålt bloggens själ och därför diskvalificerar jag mig från de poängen. Inte för att sidan är dålig utan för att jag inte vet om den är bra eller inte och därför har jag inte någon direkt åsikt.

Pest eller kolera, det känns inte bra att göra ett tiggeriförsök heller men ändå gör jag det HÄR. Spelet handlar, som jag skrivit innan, om att testa nya saker. Går du in och registrerar dig på sidan via länken så får jag poäng som jag senare kan byta mot ett presentkort. Det kommer sedan att säljas till förmån för spelet. En olustig känsla för att ta ett ytterligare steg och kanske är det därför Joakim von Anka inte går från ord till handling när det gäller tiggeri. Nu är det Ni som läser som bestämmer om min tiggeridel av spelet kommer att lyckas för mig. Gör den det så kommer jag dock inte att fortsätta med den taktiken.

Inga kommentarer: