torsdag 20 oktober 2011

Många glas små...

Spartips finns det mängder av och jag tror att jag läst en hel del av de tips som finns. Tidigt under mitt ekonomiska uppvaknande insåg jag att alla spartips passar inte alla människor och det gäller att sålla och testa om man vill hitta de spartips som fungerar för just dig.

Ett spartips
som jag förkastade
under mitt läsande var att ha vatten i en kanna i kylen. Genom att alltid ha kallt vatten så slipper du spola i kranen och kan då minska dina vattenkostnader. Inte många kronor att spara där tänkte jag och provade aldrig att följa spartipset.

För ett antal veckor sedan köpte jag en 1,5 liters flaska med vatten i när jag var iväg på en resa. Då jag inte drack upp hela så hamnade den i kylen. Nästa gång jag var törstig så tog jag ut den kalla flaskan och vattnet hade verkligen en behagligt kylande temperatur. Jag drack, fyllde upp med kranvatten och ställde in den i kylen igen.

Flaskan i plast har fyllts på flera gånger, det känns inte snålt utan lite lyxigt att servera sig själv ett glas med iskallt vatten. Jag dricker även mer av denna fantastiska vätska och det visade sig att detta var ett spartips som verkligen passade mig trots att jag inte sparar särskilt mycket pengar per glas.

Inga kommentarer: