onsdag 4 januari 2012

Inför kommande privatekonomiska kvartalsrapporter

Sedan senaste kvartalsrapporten så har jag gjort ett aktieägartillskott i mitt aktiebolag för att betala för rätten till utdelning från företaget jag jobbar på. Nu är det räknat på lägsta möjliga sätt och värdet på rätten till utdelning skrev vi som 50 000 kr och det är den summa som jag fört över till arbetsplatsens moderbolag.

Även om jag själv anser att summan revisorn räknat ut inte motsvarar det egentliga värdet så är det ändå det värdet jag kommer att redovisa i mina privatekonomiska kvartalsrapporter (även om jag fortfarande har kvar lite pengar kvar på företagskontot efter överföringen). Årets bokslut ordnar jag gratis med hjälp av vår ekonomiansvarige och en kompis så de pengarna kommer vara kvar ett tag.

Jag tror även att jag kommer att införa en "tyst period" angående pengarna i mitt aktiebolag och inte redovisa eventuellt ändrat värde förrän efter varje bokslut dvs. att det redovisas som 50 000 kr fram till våren 2013.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inga kommentarer: