tisdag 11 november 2008

En spelad krona är en förlorad krona.

Jag har aldrig lyckats i spel men tycker ändå att det är spännande och roligt. Att lägga ett stryktips för 100 kronor har aldrig känts dyrt då det ofta blivit två timmars underhållning med goda vänner. Tänkte att jag ska skriva om mitt spelande på bloggen så att jag får reda på vad det kostar mig under ett år. Det blir nog lagom att börja lite småinlägg för att göra en fullständig sammanställning under år 2009.

När jag läste en av nyhetssidorna på nätet råkade jag komma åt en annons. Jag registrerade mig då tanken var att genom att fylla i olika undersökningar om annonser så skulle jag få poäng som jag senare kunde byta mot saker.

Varje undersökning ger 15 poäng. Om jag kommer upp i 2000 poäng så får jag 6 trisslotter (1000 p ger två, 1500 ger fyra stycken). Jag uppskattar att det tar ca 2,5 minuter att göra en undersökning. Om jag ska komma upp i 2000 poäng så måste jag alltså göra 134 undersökningar.
Detta kommer ta mig ca 5,6 timmar för att få något med ett köpevärde på 150 kr. Detta är det samma som att jobba för 27 kr/h (38 kr/h om jag ska räkna med skatt). För närvarande har jag 75 p vilket gör att jag avslutar denna lågavlönade aktivitet. (Räknar inte med en eventuell vinst, en spelad krona...) Har bättre saker att lägga min tid på! Ikväll blir det t.ex. lite bowling.

Inga kommentarer: