tisdag 9 december 2008

Aldrig får man vara glad

Idag var jag verkligen nöjd när jag satte mig i soffan. Flytten går ganska bra, den nya kyl/frysen var på plats och jag hade fått de saknade delarna till torktumlaren. Planerade att fixa tumlaren under kvällen och vände mig om till min sambo och sa:
- Snart har vi ett helt fungerande hem.

Några minuter senare small det till i badrummet. Vi rusade upp och märkte att en av rutorna i duschkabinen hade spruckit. Var likt ett plexiglas (som omringar en hockeyrink). Den såg ut att vara i tusen delar men ändå satt det mesta på plats. Jag tog fram vattenpasset och mätte om den stod snett men det gjorde den inte. Skickade iväg en e-post till inköpsstället så vi får se vad de säger imorgon. Får läsa på lite om min rätt som konsument så att jag har svar på tal om de börjar krångla. Vad jag vet är att det är upp till säljaren att bevisa att jag gjort något fel om garantin inte ska gälla. Hade personligen varit mer förstående om t.ex. tvättmaskinen varit igång men nu var det bara badrumsfläkten som snurrade.

Tyvärr är ju duschen en vital del för att hemmet ska fungera. Funderade på att krascha glaset så jag fick ut det men det kändes inte helt rätt att medvetet krossa glas över den plats där vi står barfota. Något var ju tvunget att göras så jag skar till en bit plast i samma storlek som glaset i duschkabinen. Sen drog jag ett par ränder med silikon och tryckte dit plasten. Skyddar ju lite om det rasar medans någon av oss duschar. Sen smetade jag in hela baksidan av glaset med silikon då det blir som gummi när det torkar. Borde ju hjälpa till att hålla ihop glaset.

Inga kommentarer: