måndag 8 december 2008

Nu spökar det igen..

I början av mitt bloggande skrev jag om att jag klantat till det med min bilförsäkring vilket gav mig en extra avgift, ett vad jag trodde var ett sista spöket från min gamla bil. I ett senare inlägg skriver jag att jag måste skärpa mig med att betala räkningarna i tid. Nu kom det en påminnelse på min extra avgift. Från och med idag ska jag betala räkningar omgående (betalade tre stycken innan jag började skriva idag). Är nog bättre än att lägga på hög så att de hinner rymma.

Positivt var att vi köpte tre matlådor till idag. Var inte svårt alls! Nu gäller det ju att använda och fylla lådorna med mat också. Blir ju lite svårare. Måste verkligen skärpa oss ett tag då jag har sett av vårt gemensamma konto som ska täcka de flesta räkningarna och mat har gått ner väsentligt. Inflödet av pengar minskade ju markant när min sambo började studera.

En annan positiv sak var att jag läste en artikel i lokaltidningen, mellan alla artiklar om varsel, där de tog upp ett företag som gick bra. Omsättningen var fortsatt hög och utbyggnad av lokalerna var i full gång. På frågan om finanskris så svarade de:
"-Vi har ingen finanskris"

Jag har börjat räkna på en budget för 2009 men just nu känns det som om det krävs ett extrajobb för att få ihop allting, vill ju både spara och spendera. Fyller 30 år om 15 månader så det är väl dags att börja lägga undan till en ordentlig fest också.

Inga kommentarer: