söndag 7 december 2008

Mycket gjort

Nu står min sambo och lagar morgondagens mat dvs att jag har fått upp köksfläkten. Jag har även fått upp en brevlåda så att vi kan adressändra. Förhoppningsvis får vi vår nya kyl/frys imorgon. Vi köpte en krockskadad för 5500 kr. Ändå fick vi samma garantier som vid ett köp av en helt ny. Det visade sig att den inte fungerade och efter att reparatören varit här två gånger gav han upp. Den modellen som vi har har nu hade visst utgått ur sortimentet och vi får en nyare modell. Tittade på nätet och hittade den vi får i en butik i Mora. Där kostade den 12500 kr vilket gjorde att jag var nöjd och slutade leta.

Jag och min sambo han även vara iväg och packa lite flyttkartonger i lägenheten. Vi bjöd över killen som ska flytta in efter oss och sålde gamla saker till honom för ca 1500 kr. Han fick ganska mycket för sina pengar men vi drog av kraftigt på priset då vi att slippa bära iväg sakerna. Vi har ju redan fyllt upp vårt nya hem med nya (för oss iaf) möbler m.m. Pengarna får inte jag hand om. Min sambo står för gardiner, mattor m.m. och har fritt fram sen en tidigare överenskommelse att köpa det hon vill ha till vårt nya hem för de pengarna. Jag har ju hållt hårt i pengarna för att få alla saker som har en funktion för ett fungerande hem i första hand. Får väl försöka att sälja av resten av det vi inte ska ha på nätet.

Vi packade iaf ner alla våra gamla kastruller och åkte hem till min sambos mor och far. De har provat induktionsspis tidigare men efter ett åsknedslag och information om att induktionsspisarna är mer känsliga för åska så gick de tillbaka till vanlig häll. Vi bytte jämt med våra gamla (riktigt gamla) och åkte hem med näst intill nya kastruller. En kostnad mindre.

Inga kommentarer: