onsdag 23 september 2009

Framtida besparingar

Tidigare har jag varit duktig på att spara trä till ved från renoveringen trots att vi inte har någon kamin än. I helgen gjorde jag och min sambo iordning det mesta av veden vi samlat hittills då den den var utspridd och vi ville ha den samlad. Jag gjorde även en plats med regnskydd jämte vedhögen där vi kan slänga in framtida spillträ.

Förutom renoveringsträ så har vi träd som växer på tomten. Vi är fortfarande i behov av att minska antalet småträd då det är ganska tätt vilket gör att träden växer alldeles för mycket på höjden. Istället för att samla fällda träd på hög så ska jag försöka att kapa upp allt till ved istället. Detta ska jag inte göra bara för den framtida energibesparingen utan även för att slippa ta hit en lastbil med tillhörande chaufför för att rensa tomten.

Inga kommentarer: