tisdag 3 november 2009

Slarv

Pizza har varit huvudkosten de två senaste dagarna. Det blev en efter jobbet igår och en till lunch idag. Den jag åt till lunch köptes på en pizzeria som gör riktigt stora pizzor vilket gjorde att jag hade en bit kvar till kvällsmat.

Slarvet beror på tidsbrist och sjukdom. Förkylningen har nästan gått över helt men jag får feber på eftermiddagen och all ork går åt till att orka slutföra arbetsdagen. Att byta ut hemmalagad mat mot snabbmat är nog inte det bästa jag kan göra om jag vill bli frisk.

Ikväll ska jag bita ihop och laga matlåda samt skriva en inköpslista tills imorgon. Skulle det bli en pizza till i veckan så ska den delas på mitten och serveras med en egenkomponerad sallad. Då blir det två portioner som minskar slitaget på både hälsa och plånbok,

2 kommentarer:

svenskmillionaire sa...

En sallad gör nog susen! Har själv blivit sjuk av för mycket snabbmat för nåt år sedan när jag inte hade tid att äta nyttigare. Jag lärde mig min läxa...

Auri sacra fames sa...

Jag har också lyckats äta mig till en, vad jag tror var, tjocktarmskatarr. Det löste sig genom att jag drog ner på vetemjöl och började med kamomillte=)