måndag 26 september 2011

Tidsbrist & matlåda

Visst har jag klagat på tidsbrist tidigare men jag kan inte minnas att det har varit av liknande grad tidigare. Detta var första helgen sen början av Augusti som jag inte var uppbokad på nöjen och det var riktigt skönt att få lägga en helg på att försöka komma ifatt sig med projekten i hemmet (samt återgå till sparsamhet).

Vi har bland annat grävt ut för en parkering och byggt ett nytt förråd men inget av de senaste projekten är helt klara och jag tror att det blir en hemmafixarperiod även nästkommande vecka. Jag har lovat bilder på mina projekt tidigare men då de inte infriats så lovar jag inget denna gång.

Helger som är fyllda med nöjen eller hemmafixarprojekt gör ofta att det inte finns tid eller ork för att göra måndagens matlåda. Därför är det skönt att några matbutiker i staden har startat med självplock av sallad vars pris baseras på den totala vikten. Under våren tog jag och min sambo en viktminskningsperiod (deff) på 6 veckor och då åt vi en fettsnål sallad dagligen och jag tycker att det fungerar fint som lunch.

Bara att fylla på med grönt som inte väger så mycket och hålla igen på kött och andra tunga delar. Senaste salladen jag gjorde kostade mig 29 kronor. Inte lika billigt och bra som matlåda men helt klart ett alternativ när inte tiden räcker till.

2 kommentarer:

Daniel sa...

Ja, 29 kr för en oplanerad lunch tycker jag är mycket överkomligt. Ifall det blir för lite kött får man väl kompensera med en proteindrink extra ;)

Jädrar vad ni grejar förresten! Imponerande!

Auri sacra fames sa...

Brukar ta en proteinbar till kaffet vid 15.00 varje dag så jag får nog i mig mina proteiner =)

Ja det är synd att jag inte skrivit mer om mina projekt, hade varit kul att gå tillbaka och kolla på för mig själv iaf. Får väl försöka ta tag i det framåt=)