torsdag 23 juli 2009

Det blev inte en ren vilodag

Det regnar inte just nu och det var något det skulle göra enligt väderleksrapporten. Nu skulle jag kunna gå ut och bygga men eftersom att jag trodde att det skulle regna hela dagen så blev det ett antal övertidstimmar och arbete fram till mörkret igår. Nu är jag stel i hela kroppen samtidigt som trodde att det skulle bli en vilodag. Det är väl bara att sätta fart så jag hinner lite till innan dagens regn börjar.

Efter mitt tolvtimmarspass läste jag igenom de uppdaterade bloggarna i min blogglista och hittade ett bra spartips på Sparsamt Leverne. Min sambo har pratat om att göra detta tidigare och nu gjorde hon eget rengöringsmedel med JIF och vatten i en blomspruta. (Skaka innan du sprutar)

Inte lika miljövänligt som Gustavs tips men den fungerar i kök och badrum vilket är de rum där vi använder mest rengöringsmedel.

Inga kommentarer: