lördag 7 november 2009

Billig ansiktsmask

Egentligen gillar jag inte att klä ut mig men sen ett par år tillbaka har jag varit på väldigt välorganiserade Halloween fester. Ville du inte klä ut dig då så var det bara att kasta inbjudan då regeln var att kom du inte utklädd så behöver du inte komma alls. De personer som höll i festen la mycket tid och pengar på festerna och ett klassiskt inslag var spökrundan. Gå en runda (mörk skog, källare) och möt 5-8 överraskningar på vägen som t.ex. att någon blåser ut ditt ljus som är din enda ljuskälla, när du tänder det så har det dykt upp en hemsk överaskning eller så får du en hand på axeln (så bra att det egentligen måste upplevas för att förstås)

Själv har jag också lagt ut ganska mycket pengar och tid. Latexmasker som tar lång tid att sätta på och sminkas. Det har inte bara varit kostnaden för mask, smink och peruk. Färgen har varit näst intill omöjlig att få bort efter en sen kväll och ett par öl. Trots att jag duschat och skrubbat så har lakan och liknande förstörts.

Förra året sa jag att det blev sista året med smink så det passade väl bra att det inte blev någon välorganiserad fest detta år. Ikväll är det ändå dags att gå på en försenad Halloweenfest men i år tänkte jag hålla det enkelt och billigt.

Igår kväll provade jag min idé vilket var att ta en gasbinda och snurra runt ansikte och hals så att bara mun och ögon syntes. Efter det sätter jag på mig keps och solglasögon och har en fullgod ansiktsmask som inte kommer att kladda.

(Kanske dyker det upp en eller flera bilder till detta inlägg framåt)

Inga kommentarer: