lördag 14 april 2012

Förkyld

Sitter hemma och tar det lugnt vilket jag gjort hela dagen. Efter veckor där jag träffat nya förkylningsbärare varje dag så har det även slagit sig igenom mitt immunsvar. Jag har bestämt mig för att det inte får ta längre en denna helgen att bli frisk men jag tycker verkligen att det är tråkigt att hålla sig stilla när det finns så mycket att göra.
förkyld

Tid till att fundera har iaf funnits och jag kom att tänka på en föreläsning som jag var på nyligen med kommunens energirådgivare. Han talade väldigt väl som solenergi och gick igenom åtgärder för att få en lägre energiförbrukning i hemmet. Fyra saker som jag bland annat tog med mig i minnet var:

1- Du tjänar inte igen ett fönsterbyte om du har hyfsade fönster (då det är bättre att satsa på nya tätningslister) men om du måste byta är det inte fel att lägga ett par extra hundralappar för de kan du tjäna igen.
2- Det finns rökstickor som du kan köpa för att se vart i ditt tak som värmen sipprar ut då röken sugs in där. Bra för att hitta ställen och täta samtidigt som det minskar mögelrisk på vinden.
3- Det är inte fel att ha en luftavfuktare ståendes på hela tiden.
4- Det är rent vansinne att bygga in sina element för att göra det snyggare.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inga kommentarer: