torsdag 18 februari 2010

Positivt

Det har blivit en del gnäll på olika företag som jag har kommit i kontakt med under tiden jag skrivit i denna blogg. Då gäller det väl även att skriva positivt efter att ha haft kontakt med samma företag (Swedbank & Eon).

Damen som är vår kontaktperson på Swedbank ringde och kollade så att hon inte missuppfattat något med mitt meddelande om en extra amortering. Jag sa att hon uppfattade allt rätt och hon skulle genomföra transaktionen och skicka ett kvitto. En väldigt smärtfri kontakt med tanke på tidigare pratstunder.

Jag själv kontaktade Eon som jag har haft en dispyt med för ett år sedan. Dagens frågor handlade om eltariffer då vi lämnat låg förbrukning och hamnat på medelförbrukning tack vare det kalla klimatet. Att ligga på rätt eltariff gör ca 250 kronor om året och jag ville ha lite tips om hur jag ska göra. En mycket trevlig och hjälpsam tjej svarade på mina frågor och vi kom överens om att jag skulle avvakta och övervaka elförbrukningen ett tag till innan jag agerar. Hon fick högsta betyg i kundundersökningen jag var med på efter samtalet.

Inga kommentarer: